مطالب عملی دنیای مجازی

بازاریابی دیجیتال هر بازاریابی که از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند و متخصصان بازاریابی می‌توانند از آن برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی و سنجش تأثیر آن در س...

بازدید :283
چهارشنبه 24 آذر 1400زمان :18:12
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازاریابی دیجیتال

هر بازاریابی که از دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند و متخصصان بازاریابی می‌توانند از آن برای انتقال پیام‌های تبلیغاتی و سنجش تأثیر آن در سفر مشتری استفاده کنند. در عمل، دیجیتال مارکتینگ معمولاً به کمپین های بازاریابی اطلاق می شود که در رایانه، تلفن، تبلت یا دستگاه های دیگر ظاهر می شوند. می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله ویدئوی آنلاین، تبلیغات نمایشی، بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغات اجتماعی پولی و پست های رسانه های اجتماعی. بازاریابی دیجیتال اغلب با "بازاریابی سنتی" مانند تبلیغات مجلات، بیلبوردها و پست مستقیم مقایسه می شود. به طور عجیبی، تلویزیون معمولاً با بازاریابی سنتی همراه است.


آیا می دانستید که بیش از 3 چهارم آمریکایی ها به صورت روزانه آنلاین می شوند؟ نه تنها این، بلکه 43٪ بیش از یک بار در روز ادامه می دهند و 26٪ " تقریباً دائما" آنلاین هستند .

این ارقام در میان کاربران اینترنت موبایل حتی بیشتر است. 89٪ از آمریکایی ها حداقل روزانه آنلاین می شوند و 31٪ تقریباً دائما آنلاین هستند. به عنوان یک بازاریاب، مهم است که از دنیای دیجیتال با حضور تبلیغات آنلاین، با ایجاد یک برند، ارائه یک تجربه عالی برای مشتری که مشتریان بالقوه بیشتر و بیشتر را با یک استراتژی دیجیتال به ارمغان می آورد، استفاده کنید.

دوره دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتالکه به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، ترویج برندها برای ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال است. این نه تنها شامل ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، و تبلیغات مبتنی بر وب، بلکه پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای به‌عنوان یک کانال بازاریابی است.

اساساً، اگر یک کمپین بازاریابی شامل ارتباطات دیجیتال باشد، بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی درونگرا به راحتی اشتباه گرفته می شوندو دلیل خوبی هم دارند. بازاریابی دیجیتال از بسیاری از ابزارهای مشابه بازاریابی ورودی استفاده می کند - ایمیل و محتوای آنلاین. هر دو برای جلب توجه مشتریان احتمالی از طریق سفر خریدار و تبدیل آنها به مشتری وجود دارند. اما 2 رویکرد دیدگاه های متفاوتی از رابطه بین ابزار و هدف دارند.

دیجیتال مارکتینگ به این موضوع توجه می کند که چگونه هر ابزار فردی می تواند مشتریان بالقوه را تبدیل کند. استراتژی بازاریابیدیجیتال یک برند ممکن است از چندین پلتفرماستفاده کند یا تمام تلاش خود را روی یک پلتفرم متمرکز کند.

بازاریابی درونگرا یک مفهوم کل نگر است. ابتدا هدف را در نظر می گیرد، سپس به ابزارهای موجود نگاه می کند تا مشخص کند کدام یک به طور موثر به مشتریان هدف می رسد، و سپس در کدام مرحله از قیف فروش باید اتفاق بیفتد.

مهم ترین چیزی که باید در مورد بازاریابی دیجیتال و بازاریابی درونگرا به خاطر بسپارید این است که به عنوان یک حرفه ای بازاریابی، مجبور نیستید بین 2 مورد را انتخاب کنید. در واقع، آنها بهترین کار را با هم دارند. بازاریابی ورودی ساختار و هدفی را برای بازاریابی دیجیتال موثر در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال فراهم می‌کند و مطمئن می‌شود که هر کانال بازاریابی دیجیتال در جهت یک هدف کار می‌کند.

بازاریابی دیجیتال B2B در مقابل B2C

بازاریابی دیجیتال برای شرکت‌های B2B و همچنین شرکت‌های B2C کار می‌کند، اما بهترین شیوه‌ها به‌طور قابل‌توجهی بین 2 تفاوت دارد.

  • مشتریان B2B فرآیندهای تصمیم گیری طولانی تری دارند و بنابراین قیف های فروش طولانی تری دارند. استراتژی های ایجاد رابطه برای این مشتریان بهتر عمل می کند، در حالی که مشتریان B2C تمایل دارند به پیشنهادات و پیام های کوتاه مدت پاسخ بهتری بدهند.
  • تراکنش‌های B2B معمولاً مبتنی بر منطق و شواهد است، چیزی که بازاریابان دیجیتال B2B ماهر ارائه می‌کنند. محتوای B2C به احتمال زیاد مبتنی بر احساس است و بر ایجاد احساس خوبی در مشتری برای خرید تمرکز دارد.
  • تصمیمات B2B معمولاً به ورودی بیش از یک نفر نیاز دارند. مواد بازاریابی که به بهترین نحو این تصمیمات را هدایت می کنند، معمولا قابل اشتراک گذاری و دانلود هستند. از سوی دیگر، مشتریان B2C از ارتباطات یک به یک با یک برند حمایت می کنند.

البته در هر قاعده ای استثنا وجود دارد. یک شرکت B2C با محصولی با قیمت بالا، مانند ماشین یا رایانه، ممکن است محتوای آموزنده و جدی تری ارائه دهد. استراتژی شما همیشه باید به سمت پایگاه مشتری شما باشد، چه B2B یا B2C.

انواع بازاریابی دیجیتال

به تعداد روش های تعامل با استفاده از رسانه های دیجیتال، تخصص های زیادی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد. در اینجا چند مثال کلیدی آورده شده است.

بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، از نظر فنی یک ابزار بازاریابی است تا به خودی خود نوعی بازاریابی. Balanceآن را به عنوان "هنر و علم جذاب کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو" تعریف می کند.

بخش "هنر و علم" سئو مهمترین چیز است. سئو یک علم است زیرا برای دستیابی به بالاترین رتبه ممکن نیاز به تحقیق و سنجش عوامل مختلف دارد. امروزه مهمترین عناصریکه در بهینه سازی یک صفحه وب باید در نظر گرفتهشوند عبارتند از:

  • کیفیت محتوا
  • سطح تعامل کاربر
  • سازگاری با موبایل
  • تعداد و کیفیت لینک های ورودی

استفاده استراتژیک از این عوامل سئو را به یک علم تبدیل می کند، اما غیرقابل پیش بینی بودن آن را به یک هنر تبدیل می کند.

در سئو، هیچ عنوان قابل اندازه گیری یا قانون ثابتی برای رتبه بندی بالا وجود ندارد. گوگل تقریباً به طور مداومالگوریتم خود را تغییر می دهد ، بنابراین پیش بینی دقیق غیرممکن است. کاری که می توانید انجام دهید این است که عملکرد صفحه خود را از نزدیک زیر نظر داشته باشید و بر اساس آن تنظیمات را انجام دهید.

بازاریابی محتوا

سئو عامل اصلی در بازاریابی محتوا است، استراتژی مبتنی بر توزیع محتوای مرتبط و ارزشمند به مخاطبان هدف.

مانند هر استراتژی بازاریابی، هدف بازاریابی محتوا جذب سرنخهایی است که در نهایت به مشتریان تبدیل می شوند. اما این کار را متفاوت از تبلیغات سنتی انجام می دهد. به جای جذب مشتریان بالقوه با ارزش بالقوه از یک محصول یا خدمات، ارزش را به صورت رایگان در قالب مطالب نوشتاری ارائه می کند.

بازاریابی محتوا اهمیتدارد و آمارهای زیادی برای اثبات آن وجود دارد:

  • 84 درصد از مصرف‌کنندگان از شرکت‌ها انتظار دارند که محتوای سرگرم‌کننده و مفیدی تولید کنند
  • 62 درصد از شرکت هایی که حداقل 5000 کارمند دارند روزانه محتوا تولید می کنند
  • 92 درصد از بازاریابان معتقدند که شرکت آنها برای محتوا به عنوان یک دارایی مهم ارزش قائل است

به همان اندازه که دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگموثر است، می تواند مشکل ساز باشد. نویسندگان بازاریابی محتوا باید بتوانند در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی کسب کنند و در عین حال افرادی را که مطالب را می خوانند، به اشتراک می گذارند و با برند تعامل بیشتری دارند، درگیر کنند. هنگامی که محتوا مرتبط باشد، می تواند روابط قوی در سراسر خط لوله ایجاد کند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای هدایت ترافیکو آگاهی از برندبا درگیر کردن افراد در بحث آنلاین است. محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرامهستند که لینکدین و یوتیوب ازآنها فاصله زیادی ندارند.

از آنجا که بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل مشارکت فعال مخاطبان است، به روشی محبوب برای جلب توجه تبدیل شده است. این رسانه با 96% محبوب‌ترین رسانه محتوا برای بازاریابان B2C است و در حوزه B2B نیز در حال افزایش است. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 61 درصد از بازاریابان محتوای B2B در سال جاری استفاده خود را از رسانه های اجتماعی افزایش دادند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی معیارهایتعامل داخلی را ارائه می دهد که برای کمک به شما در درک میزان دسترسی شما به مخاطبانبسیار مفید است. شما باید تصمیم بگیرید که کدام نوع تعامل برای شما بیشترین اهمیت را دارد، خواه این به معنای تعداد اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات یا کل کلیک‌های روی وب‌سایتشما باشد.

خرید مستقیم حتی ممکن است هدف استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما نباشد. بسیاری از برندها از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شروع گفتگو با مخاطبان استفاده می کنند تا اینکه آنها را تشویق کنند که فوراً پول خرج کنند. این امر به ویژه در مارک هایی که مخاطبان مسن را هدف قرار می دهند یا محصولات و خدماتی را ارائه می دهند که برای خریدهای فوری مناسب نیستند،رایج است . همه چیز به اهداف شرکت شما بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه Mailchimp چگونه می‌تواند به استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما کمک کند، مقایسه ابزارهای رایگان مدیریت رسانه‌های اجتماعیما با سایر ابزارها را بررسی کنید.

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک

پرداخت به ازای کلیک یا PPC عبارت است از ارسال یک آگهی در یک پلتفرم و پرداخت هر بار که شخصی روی آن کلیک می کند.

اینکه چگونه و چه زمانی مردم تبلیغ شما را می بینند کمی پیچیده تر است. هنگامی که یک نقطه در صفحه نتایج موتور جستجودر دسترس است ، که به عنوان SERP نیز شناخته می شود، موتور آن نقطه را با چیزی که اساساً یک حراج فوری است پر می کند. یک الگوریتم هر تبلیغ موجود را بر اساس تعدادی از عواملاولویت بندی می کند ، از جمله:

  • کیفیت تبلیغ
  • ارتباط کلمه کلیدی
  • کیفیت صفحه فرود
  • مبلغ پیشنهادی

هر کمپین PPC دارای 1 یا چند اقدام هدف است که بینندگان باید پس از کلیک بر روی یک تبلیغ انجام دهند. این اقدامات به عنوان تبدیل شناخته می شوند و می توانند معاملاتی یا غیر معاملاتی باشند. خرید یک تبدیل است، اما ثبت نام در خبرنامه یا تماسی که با دفتر خانه شما برقرار می شود نیز همینطور است.

هر آنچه را که به عنوان تبدیل‌های هدف انتخاب می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را از طریق پلتفرم انتخابی خود پیگیری کنید تا ببینید کمپین شما چگونه کار می‌کند.

بازاریابی وابست



مشاهده پست مشابه : دانلود آهنگ جدید متین معارفی به نام دیوونه باش
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مطالب عملی دنیای مجازی مطالب عملی دنیای مجازی کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 2
  • باردید دیروز : 6
  • بازدید کننده دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 23
  • بازدید سال : 176
  • بازدید کلی : 3792
کدهای اختصاصی